עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
ארכיון

Post Number 5

07/12/2017 15:53
asaf huga
1.אתם עובדים בארגון שהחליט להיעזר במיקור המונים לצורך פיתוח רובוטים חדשים. באיזה תחום לדעתכם החליט הארגון שכדאי לו להיעזר במיקור המונים ?. נא לנמק.

מיקור המונים הוא שיטה שבה חברה מוציאה את הייצור אל ההמונים באינטרנט, במקום לבצע אותו באמצעות עובדים שכירים. לדעתי הארגון יכול להיעזר במיקור המונים בכתיבת הקוד של פיתוח הרובוטים.
ע"י כך החברה תחסוך כסף רב ותגיע לתוצאות טובות , כפי שלמדו על "חכמת ההמונים".

2 .עליכם לבצע תחזית לגבי סיכויי ההצלחה היחסית של שלושה מוצרים המיועדים לשוק מסויים. באיזו שיטה תבחרו ? נא לנמק

ישנן הרבה שיטות לבצע תחזית לגבי מוצר חדש בשוק. לדעתי בחירת השיטה צריכה להיות קשורה להאם מדובר במוצר מחודש ( תחליף משודרג למוצר שקיים כבר בשוק) או האם מדובר במוצר חדש לחלוטין שאינו קיים בשוק כלל. רוב המוצאים ה"חדשים" שיוצאים הם מוצרים משודרגים/תחליפים למוצרים קיימים , לכן הייתי משתמש בנתונים הסטוריים על מוצרים דומים/קודמים על מנת לבצע את התחזית על המוצר החדש. 
במידה ומדובר במוצר חדש שעדיין לא קיים בשוק כלל הייתי משתמשת במודל Bass Diffusion . 
מודל זה מחשב את תחזית המוצר החדש על בסיס 3 ערכים:
-ערך המייצג את הלקוחות החלוצים שאוהבים לרכוש מוצרים חדשים.
-ערך המייצג את הלקוחות ה"עדר" שמגיעים אחרי לקוחות "החלוצים" .
-פוטנציאל השוק של המוצר החדש.

3.מהם הסיכונים במימון סטארטאפ בשיטה של מימון המונים


אחד הנושאים הקריטיים שיש להביא בחשבון בטרם חושפים את המיזם החדש ברשת הוא הצורך להגן על זכויות הקניין הרוחני של היזמים במוצר או בשירות. כדי להשיג מימון היזם צריך לחשוף את ההמצאה שלו במסגרת קמפיין מימון ההמונים וזאת על מנת לשכנע את ההמון להשקיע. במידה וההמצאה היא כשירת פטנט והיזם עוד לא השלים את תהליך הגשת הבקשה באופן מסודר, עצם הגילוי יכול לפעול לרעת המיזם ובתנאים מסוימים אף לגרום לכך שהיזם לא יוכל לרשום את הפטנט בעתיד עקב פרסום קודם. לכן, מומלץ ליזמים לפנות לייעוץ אצל עורך פטנטים המתמחה בתחום לפני התחלתו של קמפיין. כמו כן אם הגיוס נכשל אזי הכישלון הוא מאוד פומבי. כיוון שקמפיין מימון המונים הוא בעל נראות גבוהה וצריך לקחת בחשבון תרחישים של אי הצלחה בגיוס ההון, או כישלון בהבאת המוצר לשוק. 
כתיבת תגובה:
שמכם:

אימייל:

קישור:

תגובה:


הקלד את המספר המופיע בתמונה: